Turbosprężarki nie są już zarezerwowane tylko dla samochodów sportowych. Oznacza to, że twój następny samochód, czy to sedan, czy lekka ciężarówka, może mieć pod maską turbosprężarkę.
Prawidłowe smarowanie i używanie wysokiej jakości oleju ma kluczowe znaczenie w nowoczesnych silnikach. Silniki z turbodoładowaniem pojawiły się jako odpowiedź na potrzeby posiadaczy samochodów w zakresie oszczędności paliwa bez poświęcania mocy silnika. Turbosprężarki mogą korzystać z innowacyjnych właściwości nowoczesnego oleju silnikowego, ponieważ wymagają większej wydajności i ochrony.
Odpowiedni olej silnikowy zapewnia nasze najlepsze osiągi i ochronę przed trudnymi warunkami pracy silników z turbodoładowaniem. Chociaż turbosprężarki mają kilka zalet, zalety te wiążą się z większymi wyzwaniami, takimi jak wyższe temperatury, wyższe prędkości obrotowe i większe sprężanie.
Gorące gazy spalinowe przedmuchują bezpośrednio przez turbosprężarki, które napędzają wentylator turbiny, powodują gwałtowny obrót wału turbiny i wystawiają całą sekcję turbiny na temperatury, których nie ma w innych częściach silnika. Tak wysokie temperatury mogą powodować rozkład niektórych olejów silnikowych, czego skutkiem są osady i obniżona wydajność. Olej może być tak gorący w turbosprężarce, że gotuje się i pozostawia węgiel. Następnie taki osad zatyka kanały olejowe i ogranicza przepływ oleju. Ograniczony przepływ oleju to gwarancja awarii turbosprężarki. Jednak wymiana turbosprężarki na nową wiąże się z dużymi kosztami, dlatego lepszym rozwiązaniem jest regeneracja turbo. Przebudowana turbosprężarka z nowymi łożyskami i uszczelkami może pracować jeszcze przez wiele kilometrów po znacznie niższych kosztach niż wymieniona na nową. Części są czyszczone i sprawdzane. Pomiar wewnętrznych średnic obudowy i zewnętrznych średnic wału określi, które części można ponownie wykorzystać, a które należy wymienić. Pęknięte obudowy spalin również będą wymagały wymiany.